RUMA DALA NOVAC, MITROVICA DOBILA RADIO! Radio Srem više ne stanuje u Rumi

0
4497

Radio Srem iz Rume, medij sa tradicijom od skoro 50 godina, voljom vlasnika Slavka Stijakovića, „napustio“ je grad u kojem se nalazio od osnivanja i “preselio” se u Sremsku Mitrovicu.

Naime, ovaj radio sa regionalnom frekvencijom koji se nalazio u Rumi od 1970. godine i po tome postao prepoznatljiv među svojim slušaocima, od januara ove godine, kako se navodi na sajtu APR-a, nalazi se na mitrovačkoj adresi – Stari šor 37. Na taj način, Ruma je odlukom vlasnika radija, ostala bez radio stanice sa gotovo poluvekovnom tradicijom.

Uzgred, vlasnik ovog radija Slavko Stijaković, penzionisani je oficir Vojske Srbije koji živi u Beogradu. Prvi put je njegovo ime postalo poznat široj javnosti u vezi sa suđenjem tzv. „vukovarskoj trojci“ pred Haškim tribunalom gde se on pojavio kao svedok odbrane u procesu protiv Miroslava Radića.

Kako piše beogradski Tabloid: “1992. godine, kada je počeo rat u Bosni (iako rođen u Stričićima kod Banja Luke) Stijaković se ne odaziva na poziv srpskog rukovodstva u BiH da se, kao visoki oficir JNA, pridruži odbrani srpskog naroda, već bira da ostane u Srbiji, udobno zaklonjen iza granice na Drini i u 43. godini života odlazi u penziju.”

Vremenom postaje i vlasnik radio „Srema“, kojeg je preuzeo od rumskog biznismena Dragana Vulina.

Nakon toga, masovno prizvodi medije, tako da su u njegovom vlasništvu, pored Radio Srema i drugi mediji: Radio Fruška gora, Televizija Fruška gora, Turistička televizija Beograd, Gradska M televizija i RTV centar Srem, uglavnom na istim adresama. Reč je o adresi u Rumi, ulica Glavna 172 i u Sremskoj Mitrovici, ulica Stari šor 37. Jedino se Turistička televizija (ogranak TV Fruška gora) nalazi registrovana na Stijakovićevoj kućnoj adresi u Beogradu.

Koji je razlog da jedan čovek u tolikoj meri “proizvodi” medije, može se samo pretpostaviti jer na konkursima koji lokalne, pokrajinske i republičke vlasti raspisuju (a tiču se novčane nadoknade za proizvodnju medijskih sadržaja), Stijaković učestvuje sa svim svojim medijima.

Na taj način, povećava se i količina državnog novca u kasama medija u njegovom vlasništvu, iako su vesti uglavnom identične.

Konkretno, Radio Srem je ove godine dobio od rumske opštine 700 hiljada dinara, dok su ostali mediji u Stijakovićevom vlasništvu dobili od Rume još 1,8 miliona dinara.

U Sremskoj Mitrovici nadležni su bili znatno oprezniji, pa su dodelili Radio Sremu 500 hiljada, dok ostali Stijakovićevi mediji nisu dobili ni dinara.

Ipak, teško je ne zapitati se da li su rumski vlastodršci nasamareni od ovog stanovnika Beograda koji, očigledno, voli da manipuliše medijima uzduž i popreko Srema.

Naime, Rumljani su dodelili novac radio stanici čije je sedište u trenutku kada je podnošena dokumentacija – bila u Sremskoj Mitrovici, iako je u konkursnoj dokumentaciji navedeno da je sedište u Rumi. Da taj podatak o adresi nije ostao nekako „sakriven“, možda Ruma ne bi imala interes da ovom mediju dodeli toliko novca – možda mu ne bi ništa ni dodelila.

Ovako ispada da su Rumljani bili izdašniji prema ovom radiju od Mitrovčana, iako je njegovo sedište u Mitrovici. Možda bi sve navedene činjenice nadležna komisija u Rumi morala da uzme u obzir raspisujući naredni konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja.

Osim ako Stijaković opet radio Srem ne prebaci –  u neko treće mesto.

(Milan Milivojević)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here