DISKRIMINACIJA? Otpustio zaposlene zato što su iz Rume!

0
8666

Nakon skandala u režiji Televizije Fruška gora, u vezi sa pokušajem ismejavanja predsednika rumske opštine Slađana Mančića, vlasnik ove televizije otišao je i korak dalje. Naime, on je svim svojim zaposlenim koji su iz Rume, dao otkaz, i na taj način diskriminisao zaposlene samo zato što su iz ovog grada koji je, uzgred rečeno, prethodnih godina, na medijskim konkursima, davao milione za projekte ove televizije i drugih medija u vlasništvu Slavka Stijakovića.

Kako se navodi na sajtu “Cenzolovka”, po broju medija koje poseduje, Stijaković je jedan od tzv. medijskih mogula u Srbiji.  

Stijaković je, pored TV Fruška gora, i jedan od vlasnika Televizije M, zatim Radio Srema, portala RTV Centar Srem, Radio Fruške Gore, kao i Radio Brega iz Titela i RTV Produkcije S.I.S d.o.o iz Rume. U avgustu 2020. godine, sa uloženih hiljadu dinara, ovaj nekadašnji oficir JNA osnovao je i  Turističku Televiziju 1961 D.O.O u Beogradu. Potom je usledilo osnivanje “Peto-tri 1941” u Kragujevcu, kao i “Vidik sa Cera” u Loznici, čija je pretežna delatnost “izrada web portala”. U obe firme, Slavko Stijaković je direktor, dok stvarni vlasnik nije prijavljen, pokazuje istraživanje sajta “Cenzolovka”.

Ko je Slavko Stijaković?

Rodom iz Banjaluke, Slavko Stijaković je završio srednju vojnu školu u Sarajevu, a Vojnu akademiju u Beogradu. Na poziciji zamenika komandanta Prvog motorizovanog bataljona u Beogradu JNA dočekao je i rat u Hrvatskoj, 1991. godine.

Zadatak njegove jedinice je, prema njegovom svedočenju pred Haškim tribunalom 2006. godine, bio da na delu ratišta grada Vukovara deblokira kasarnu JNA u gradu, u zoni koja je bila pod kontrolom jedinica Hrvatskog vijeća obrane. Krajem septembra 1991. godine, Stijakovićeva jedinica ulazi u tada razoren Vukovar, na koji je JNA već ispalila više od deset hiljada granata.

Kao svedok odbrane na suđenju “Vukovarskoj trojci” pred Haškim tribunalom, Slavko Stijaković je izjavio da nije znao za događaj na poljoprivrednom dobru “Ovčara”.

Bio je aktivan u vojsci sve do 2003. godine, kada je u svojoj 43. godini, penzionisan.

Privatan biznis

Pored svedočenja pred Haškim tribunalom, Stijaković se još jednom našao na sudu kao svedok, i to 2011. godine.

Ovog puta je kao svedok saslušan u Višem sudu u Beogradu jer je u to vreme bio zastupnik firme “Fer napredak” iz Rume i poslovni partner Dragana Vulina, jednog od  vlasnika firmi koje su bile obuhvaćene istragom u aferi “Azotara” osumnjičenih da su, u periodu od 2009. do 2010. godine, oštetili budžet Srbije za više od 430 miliona dinara.

Kako pokazuje istraživanje VOICE-a, firma “Fer Napredak d.o.o.” je registrovana na istoj adresi na kojoj se nalazila i medijska kuća Radio Srem, koju je tri godine pre ovih događaja kupio Dragan Vulin, odnosno “Vulin komerc”.

Istraživanje VOICE-a pokazuje da je u junu 2012. godine Stijaković bio predsednik Upravnog odbora Akcionarskog društva “Fabrika kože Ruma”, a bio je i punomoćnik firme “Silos 1. Maj Ruma”, čiji je zastupnik Dragan Vulin. Takođe, ime Slavka Stijakovića dovodi se u vezu i sa firmama “Vojvoda 1914 d.o.o.” iz Mionice, kao i “Zora super sport” iz Beograda.

Ipak, bivši oficir JNA je postao poznat široj javnosti od kada se njegovo ime pojavljuje na tenderima prilikom privatizacije medija u Srbiji. Tri godine nakon što se kao svedok u slučaju “Azotara” pojavio na sudu, Stijaković od Dragana Vulina preuzima Radio Srem.

Prema dokumentima objavljenim na sajtu APR, Slavko Stijaković upisan je kao član sa 100 odsto vlasništva u Radio Sremu 25. jula 2013. godine. Nakon toga, Stijaković je osnovao Radio Fruška gora, a zatim i istoimenu televiziju (TV Fruška gora). Početkom 2016. godine, osnovao je i portal RTV Centar Srem.

U oktobru 2017. godine, Stijaković postaje i jedan od vlasnika Radio Brega iz Titela, čime se njegov medijski uticaj sa Srema proširuje i na južnobački region. Kao zakonski zastupnik upisan je novinar Zlatko Markovinović, inače direktor Televizije Fruška gora. Početkom naredne, 2018. godine Slavko Stijaković postaje i vlasnik tzv. Gradske televizije M iz Sremske Mitrovice.

Nakon Radio Brega, u decembru 2018. godine Stijaković osniva RTV produkciju S.I.S d.o.o.  čiji je zakonski zastupnik takođe Zlatko Markovinović. Pored Srema i južnobačkog okruga, svoj medijski uticaj bivši oficir JNA potpisivanjem protokola o saradnji sa Radio-televizijom Vojvodine u junu 2019. godine proširio je i na ostatak Pokrajine.

Iako mu je prvi medij (Radio Srem iz Rume) završio u stečaju, Stijaković nastavlja da širi svoju medijsku imperiju i u ostatku zemlje. Polovinom avgusta 2019. godine u Beogradu osniva “SS Turistička televizija 1961.” Nova Stijakovića televizija je registrovana na istoj adresi kao i firma “Zora super sport” čija je zakonska zastupnica supruga Zorica Stijaković. Zatim u Kragujevcu, u novembru 2020. godine osniva firmu čija je pretežna delatnost “izrada web portala” pod nazivom “Peto-tri 1941”.

U Loznici, početkom decembra prošle godine, Slavko Stijaković je u Agenciji za privredne registre upisan kao direktor u firmi “Vidik sa Cera”, čija je pretežna delatnost takođe izrada WEB portala.

Istraživanje VOICE-a pokazuje da je Stijaković indirektno povezan sa “medijskim mogulom” iz Kruševca, Radoicom Milosavljevićem.

Pomenuti Milosavljević je, između ostalog i vlasnik “Televizije sporta i zdravlja SOS kanal plus”, d.o.o. čiji zakonski zastupnik Aleksandar Milutinović ima 51 odsto udela kao član u Stijakovićevom Radijsko-televizijskom centru Srem Ruma. Takođe, većinski je vlasnik (51 odsto) Televizije Fruška gora, ali i Radio Brega iz Titela.

Ipak, kada je u pitanju Televizija Fruška gora, da se pojavio problem u vezama između ovog beogradskog penzionera i rumske lokalne samouprave, svedoči i činjenica da na ovom mediju nema više vesti sa prostora Opštine Ruma. Štaviše, jedini prezenter i novinar koji se na ekranu pojavljuje i vodi sve vesti je Zlatko Markovinović, čime program ove televizije postaje besmislen.

A da li će, u skladu s tim, izgubiti smisao i besomučno konkurisanje vlasnika ove televizije na razne medijske konkurse na kojima se projekti finansiraju od novca građana – pokazaće vreme pred nama.

(priredio: Milan Milivojević /izvor: cenzolovka.rs/VOICE)

OVDE MOŽETE SLUŠATI SMART RADIO

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here