ZLOUPOTREBA medija: MILIONI za televiziju bez frekvencije

0
1892

Dobar deo novca građana koji je namenjen za javno informisanje troši se na sumnjiv način, a postoje i opravdane sumnje da se iza svega kriju i druge ozbiljne protivzakonite aktivnosti.

Istražujući dodelu sredstava za realizaciju medijskih projekata u lokalnim samoupravama u Sremu, otkrivaju se brojne nepravilnosti i nelogičnosti, među kojima je i one da se novac dodeljuje formalno različitim medijima koji praktično imaju istog vlasnika, ali i potpunu istu redakcijsku strukturu.

Po visini dobijenih sredstava kao specifičan slučaj čini izdvajaju se “mediji” u vlasništvu izvesnog stanovnika Beograda, Slavka Stijakovića, nekadašnjeg oficira JNA, koji je, među svojim kolegama, ostao upamćen po po tome što je u penziju otišao u 43. godini života.

Iako je, po sopstvenoj tvrdnji, penzionisan kao trajno nesposoban za vojnu službu, to mu nije smetalo da se, masovno “proizvodeći medije”, sa njima redovno pojavljuje na konkursima za sufinansiranje projekata javnog informisanja, tako da je protekle godine, širom Srema, prihodovao, po tom osnovu, gotovo 20 miliona dinara !!!

Stijaković, poznat i kao svedok odbrane pred Haškim tribunalom na suđenju “Vukovarskoj trojci” i bliski prijatelj Haškog optuženika Veselina Šljivančanina, vlasnik je regionalnog Radio Srema iz Rume, Radio Fruška gora, kao i istoimene „televizije“ (TV Fruška gora), osnovane početkom prošle godine, kada je osnovan i sajt RTV Centar Srem. Svi mediji se nalaze na istoj adresi – Glavna 172/a, Ruma.

Stijakovićevim medijima je na prošlogodišnjim konkursima u Sremskoj Mitrovici dodeljeno ukupno 2,5 miliona dinara. Na drugom konkursu sajt RTV Centar Srem dodeljeno je 200.000, Radio Srem je dobio 800.000 i Radio Fruška Gora 600.000 dinara, dok je Televiziji Fruška gora iz gradskog budžeta dodeljeno 700 hiljada dinara. Na trećem konkursu, održanom u decembru prošle godine, 200.000 dinara je dodeljeno Radio Sremu.

Istraživanje je pokazalo i da mediji Slavka Stijakovića više novca dobijaju od opštine Ruma nego što je to bio slučaj u Sremskoj Mitrovici.

Na pomenutom konkursu iz budžeta opštine Ruma, TV Fruška gora (koja čak i nema dodeljenu frekvenciju za emitovanje)  je dobila dva miliona dinara, Radio Srem 1,8 miliona dok je Radio Fruška gora dobio milion dinara. Ukupna sredstva koja su odobrena medijima koji su u vlasništvu Slavka Stijakovića iznose 4,8 miliona dinara.

Za prošlu godinu opština Inđija je za Stijakovićeve medije, koji rade u istim prostorijama i sa istom redakcijom, izdvojila 2,5 miliona dinara.

Mediji koji su u vlasništvu Slavka Stijakovića na konkursu u Staroj Pazovi dobijaju ukupno 1.550.000 dinara, odnosno TV Fruška gora, televizija bez frekvencije, dobija 1.250.000 dinara i istoimeni Radio Fruška gora dobija 300 hiljada dinara.

Svoj medijski uticaj Slavko Stijaković pokušava da proširi i na oblast južne Bačke. U Bačkoj Palanci, TV Fruška gora i Radio Srem Slavka Stijakovića, dobijaju ukupno 600.000 dinara.

Šta građani dobijaju za svoj novac?

Stručnjaci upozoravaju da mediji koji dobijaju značajna novčana sredstva, umesto da ostvaruju javni interes, funkcionišu kao propagandna mašinerija lokalnih vlasti i političke organizacije kojoj ta vlast pripada. Urednici i novinari krše profesionalne i etičke norme, a često se i sami nalaze u lancu korupcije.

Ukazuju da, s druge strane, građani, koji pune lokalne budžete a samim tim i finansiraju medije, ostaju uskraćeni za istinito, nepristrasno, pravovremeno i potpuno informisanje, što jeste javni interes za razliku od promovisanja čelnih ljudi lokalne samouprave i političke stranke kojoj pripadaju.

U prošloj godini samo medijima Slavka Stijakovića građani Srema su platili 10,5 miliona, a u ovoj oko 9 miliona dinara. Pitanje je šta su dobili za taj novac.

 

IZVOR: http://voice.org.rs/srem-velika-konkursna-prevara/

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here